Vzdělávací programy a uplatnění studentů

Vzdělávací programy

V současné době připravujeme  budoucí pedagogy ve tříletém vyšším odborném studiu nově akreditovaných vzdělávacích programů:

Předškolní a mimoškolní pedagogika (75-31-N/03) –  denní forma studia /přihláška/
Předškolní a mimoškolní pedagogika (75-31-N/03) –  kombinovaná (dálková)  forma studia  /přihláška/
Úspěšní absolventi získají titul „diplomovaný specialista“ (DiS.), který v pracovním zařazení odpovídá vysokoškolskému Bc.
Denní studium přijímá studenty na základě pohovoru.

Škola připravuje své studenty na dráhu učitelství nejen po stránce specializace psychologicko-pedagogické, ale též po stránce religionisticko-filosoficko-etické a environmentální. Má snahu pomoci studentovi se zorientovat v dnešním světě, najít vlastní pozice a rozumět člověku v jeho komplexnosti, umět vyhodnocovat nové pedagogické metody a rozumět dětem z jiných kultur. Enviromentální zaměření studia vede studenta k vnímání vlastního životního prostředí a dává návod, jak u dětí probouzet vědomí sounáležitosti s krajinou. Naším hlavním heslem je: „Děti do světa neuvádíme, s dětmi svět tvoříme“.

Erasmus umožňuje studentům strávit semestr v Belfastu a v Mnichově.

Po získání 150 kreditů (cca 3 semestrů studia) lze absolvovat závěrečnou zkoušku z kurzu Asistent pedagoga.

Návazné studium

Absolvent pak může pokračovat ve studiu na pedagogických fakultách, které uznávají dosažené kredity. Během zkráceného času lze dosáhnout titulu Bc.

Absolvent naší školy může také pokračovat ve studiu na Jaboku – VOŠ sociálně pedagogické a teologické v Praze. Zde lze během jednoho roku dosáhnout titulu DiS. ve studijním oboru Sociální pedagogika s uplatněním i jako sociální pracovník.

Uplatnění absolventů

Absolvent našeho studijního programu je ze zákona kvalifikován k výkonu profese předškolního pedagoga a vychovatele školní družiny, pracovat může ve  školních klubech či jiných mimoškolních zařízení. Má též kvalifikaci asistenta pedagoga.
Dále se uplatní v domech dětí a mládeže, hrových centrech či střediscích volného času. Je kompetentní k výkonu profese samostatného učitele mateřské školy.

Jako pracovník s vyšší kvalifikací je schopen komplexně zajistit nebo řídit výchovně vzdělávací a koordinační činnost v oblasti využití volného času dětí a mládeže ve výchovných zařízeních různého typu, může tedy působit jako animátor zájmové činnosti, samostatný pedagog volného času. Absolvent může poskytovat individuální výchovně vzdělávací péči též ve zdravotnických zařízeních a jako osobní asistent dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako pedagogický pracovník je schopen působit v informačních a environmentálních centrech a řídit komunitní sdružení a spolky národnostních menšin, mateřská centra apod.

Naše studium také  otevírá možnosti dalšího odborného studia na vysokých školách pedagogického zaměření. Například na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích bakalářský obor studia  Pedagogika volného času. Vysoké škole Ambis, pedagogické obory. Úspěšní absolventi Svatojánské koleje mohou požádat o uznání splněných předmětů a tak absolvovat bakalářské studium ve zkrácené formě.

Za silné stránky naší školy považujeme především její dobrou pověst mezi zaměstnavateli a snahu našich pedagogů o průběžné vytváření široké sítě absolventů a jejich vzájemného  propojení, které jim  usnadňuje sdílení nabídek práce v oboru. Z hlediska zaměstnanosti mají naši absolventi až 98% úspěšnost při hledání svého dalšího uplatnění. Absolvent vyšší odborné školy pedagogické s titulem DiS. má stejné platové zařazení  jako absolvent bakalářského studia.