Speech therapist assistant

Podpora přirozeného vývoje řeči dětí – primární logopedická prevence

Č. akreditace MŠMT­- 27994/2021-5-938

Akreditovaný vzdělávací program je určený pedagogickým pracovníkům, kteří se v rámci výkonu své profese a v kontextu školního vzdělávacího programu věnují řečové výchově, podpoře komunikační kompetence dětí a primární prevenci narušeného vývoje dětské řeči dle čl. IV písm. c) dle metodického doporučení MŠMT k zabezpečení logopedické péče ve školství č. j. 14712/2009 – 61:

Logopedický asistent má vždy pedagogické vzdělání a  pro svou činnost v oblasti logopedie má odborné předpoklady získané:

c) vzděláním stanoveným pro učitele mateřské školy, základní školy, nebo
střední školy, kteří nevykonávají přímou pedagogickou činnost ve třídě zřízené
pro žáky    se    speciálními   vzdělávacími    potřebami,    případně   vzděláním
předepsaným pro vychovatele, kteří nevykonávají přímou výchovnou činnost
v zařízeních zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (zákon
563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících    a o změně některých zákonů,
v platném znění )   a vzděláním získaným absolvováním kursu zaměřeného na
logopedickou  prevenci  akreditovaného  MŠMT  v rámci  dalšího  vzdělávání
pedagogických pracovníků.

Logopedický asistent, který získal odbornou způsobilost podle čl. IV písm. c) se zaměřuje zejména:
• na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností u dětí v předškolním věku a mladším školním věku,
• na prevenci vzniku poruch řeči,
• na prevenci vzniku čtenářských obtíží,
• v rozsahu své působnosti poskytuje zákonným zástupcům žáků s příznaky rizikového vývoje řeči informace o dostupnosti logopedické péče.

Program je zaměřen na podporu znalostí a získání praktických dovedností v oblasti primární logopedické prevence a komunikačních dovedností u žáků předškolních zařízení a žáků mladšího školního věku.

Cílem kurzu je vybudování nebo posílení kompetencí účastníků kurzů k provádění stimulace řečové výchovy a prevence poruch artikulace.

Cílová skupina

  • učitelé MŠ
  • učitelé 1. stupně ZŠ
  • učitelé ZŠ a MŠ speciálních

Kritéria pro výběr uchazeče:

  • doklad o odborné kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost (zákon číslo 563/2004 Sbírky, v platném znění) učitele nebo vychovatele a písemný souhlas ředitele školy s realizací pedagogické praxe frekventanta kurzu,
  • řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti.