Vzdělávací programy a uplatnění studentů

Vzdělávací programy

V současné době připravujeme  budoucí pedagogy ve tříletém vyšším odborném studiu nově akreditovaných vzdělávacích programů:

Předškolní a mimoškolní pedagogika (75-31-N/03) –  denní forma studia /přihláška/
Předškolní a mimoškolní pedagogika (75-31-N/03) –  kombinovaná (dálková)  forma studia  /přihláška/
Úspěšní absolventi získají titul „diplomovaný specialista“ (DiS.), který v pracovním zařazení odpovídá vysokoškolskému Bc.
Denní studium přijímá studenty na základě pohovoru.

Škola připravuje své studenty na dráhu učitelství nejen po stránce specializace psychologicko-pedagogické, ale též po stránce religionisticko-filosoficko-etické a environmentální. Má snahu pomoci studentovi se zorientovat v dnešním světě, najít vlastní pozice a rozumět člověku v jeho komplexnosti, umět vyhodnocovat nové pedagogické metody a rozumět dětem z jiných kultur. Enviromentální zaměření studia vede studenta k vnímání vlastního životního prostředí a dává návod, jak u dětí probouzet vědomí sounáležitosti s krajinou. Naším hlavním heslem je: „Děti do světa neuvádíme, s dětmi svět tvoříme“.

Erasmus umožňuje studentům strávit semestr v Belfastu a v Mnichově.

Návazné studium

Lze navázat studiem na TF JU program Pedagogika volného času, nebo na Jaboku ve studijním programu Sociální práce a sociální pedagogika, ve zkrácené formě studia. Během zkráceného času lze dosáhnout titulu Bc.

Absolvent naší školy může také pokračovat ve studiu na Jaboku – VOŠ sociálně pedagogické a teologické v Praze. Zde lze během jednoho roku dosáhnout titulu DiS. ve studijním oboru Sociální pedagogika s uplatněním i jako sociální pracovník.

Uplatnění absolventů

Absolvent našeho studijního programu je ze zákona kvalifikován k výkonu profese předškolního pedagoga a vychovatele školní družiny, pracovat může ve  školních klubech či jiných mimoškolních zařízeních. Má též kvalifikaci asistenta pedagoga.
Dále se uplatní v domech dětí a mládeže, hrových centrech či střediscích volného času. Je kompetentní k výkonu profese samostatného učitele mateřské školy.

Jako pracovník s vyšší kvalifikací je schopen komplexně zajistit nebo řídit výchovně vzdělávací a koordinační činnost v oblasti využití volného času dětí a mládeže ve výchovných zařízeních různého typu, může tedy působit jako animátor zájmové činnosti, samostatný pedagog volného času. Absolvent může poskytovat individuální výchovně vzdělávací péči též ve zdravotnických zařízeních a jako osobní asistent dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako pedagogický pracovník je schopen působit v informačních a environmentálních centrech a řídit komunitní sdružení a spolky národnostních menšin, mateřská centra apod.

Naše studium také  otevírá možnosti dalšího odborného studia na vysokých školách pedagogického zaměření. Například na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích bakalářský obor studia  Pedagogika volného času. Vysoké škole Ambis, pedagogické obory. Úspěšní absolventi Svatojánské koleje mohou požádat o uznání splněných předmětů a tak absolvovat bakalářské studium ve zkrácené formě.

Za silné stránky naší školy považujeme především její dobrou pověst mezi zaměstnavateli a snahu našich pedagogů o průběžné vytváření široké sítě absolventů a jejich vzájemného  propojení, které jim  usnadňuje sdílení nabídek práce v oboru. Z hlediska zaměstnanosti mají naši absolventi až 98% úspěšnost při hledání svého dalšího uplatnění. Absolvent vyšší odborné školy pedagogické s titulem DiS. má stejné platové zařazení  jako absolvent bakalářského studia.